Blogiarhiiv

pühapäev, 16. aprill 2023

Mis on suurandmed? Suurandmete kasutamise näide

Suurandmed on suur ja keeruline andmekogum, mis sisaldab väga erinevat tüüpi andmeid, mis on kogutud erinevatest allikatest. Need allikad võivad olla näiteks sotsiaalmeediaplatvormid, ostude ajalugu, GPS-koordinaadid, terviseandmed jne. Suurandmete hulk võib ulatuda terabaitidesse või isegi petabaitidesse! 

Suurandmed on justkui tohutu kogus teavet, mis võib olla nii struktureeritud kui ka struktureerimata ning seda on võimalik analüüsida, et leida uusi ja olulisi teadmisi. Selline teave võib olla kasulik ettevõtetele, organisatsioonidele ja valitsusasutustele, et paremini mõista tarbijate käitumist, avastada mustreid ja trende, ennustada tulevasi sündmusi ning teha paremaid ja efektiivsemaid otsuseid. 

Suurandmete töötlemine ja analüüsimine nõuab aga spetsiaalset tehnoloogiat ja oskusi. Selleks kasutatakse sageli masinõpet, andmekaeve ja andmeanalüüsi meetodeid, et muuta tohutu hulk teavet kasulikuks ja arusaadavaks ning leida seoseid, mis võivad aidata ettevõtetel ja organisatsioonidel teha paremaid otsuseid. 

Kokkuvõtvalt võib öelda, et suurandmed on suur ja keeruline andmekogum, mis võib aidata ettevõtetel ja organisatsioonidel mõista maailma paremini, ennustada tulevikku ning teha paremaid ja efektiivsemaid otsuseid.

Suurandmete kasutamise näide

Spotify on populaarne muusikastriimimise teenus, mis kasutab suurandmete analüüsi, et pakkuda paremat kasutajakogemust. Spotify kogub andmeid kasutajate muusikaeelistuste, kuulamisharjumuste ja kogu platvormi kasutamise kohta. 

Spotify kasutab suurandmete analüüsi, et soovitada kasutajatele muusikat vastavalt nende eelistustele ja kuulamisharjumustele. Näiteks kui kasutaja kuulab tihti teatud muusikastiili või artisti lugusid, siis soovitab Spotify sarnaseid artiste või laule, mida kasutaja võib nautida. See põhineb andmetel, mida Spotify on kogunud kasutaja eelistuste kohta. 

Spotify kasutab ka suurandmete analüüsi, et mõista, milline muusika on populaarne erinevates piirkondades ja demograafilistes rühmades. See võimaldab Spotifyl kohandada oma teenust vastavalt kasutajate vajadustele ja pakkuda populaarset muusikat vastavalt piirkondlikele erinevustele. 

Kokkuvõttes näitab see, kuidas suurandmete analüüs võib aidata ettevõtetel mõista oma kliente paremini ja pakkuda neile paremat kasutajakogemust. Spotify on selle heaks näiteks, kasutades suurandmete analüüsi, et pakkuda kasutajatele isikupärastatud soovitusi ja parandada üldist platvormi kasutuskogemust.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar